Kartal Avukat
Tüketicilerin satın aldıkları mal veya hizmetlerden belirli bir süre içinde cayma hakkı vardır. Ancak bazı satıcılar veya hizmet sağlayıcılar, tüketicilerin cayma hakkını kullanmasını engelleyebilir ya da bu hakkı tüketicilere bildirmeyebilir. Böyle durumlarda tüketicilerin haklarını korumak ve cayma hakkını kullanabilmek için atması gereken adımlar vardır.
Cayma hakkı, tüketicilere uzaktan satışlarda (internet, telefon vb.) veya kapıdan satışlarda, 14 gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeden sözleşmeden dönme hakkı veren bir tüketici koruma hakkıdır.
Satıcı tarafından cayma hakkının açıkça bildirilmemesi
Tüketicinin cayma hakkını kullanmasının teknik veya idari engellerle zorlaştırılması
Sözleşmede cayma hakkını kısıtlayan haksız şartların bulunması
Satıcıya Yazılı Bildirim: Cayma hakkının engellendiği durumda tüketici, durumu yazılı olarak satıcıya bildirmeli.
Tüketici Hakem Heyeti’ne Başvuru: Sorun çözülmezse, tüketici hakem heyetine şikayette bulunabilir.
Tüketici Mahkemesine Dava: Hakem heyeti kararına itiraz edilerek tüketici mahkemesinde dava açılabilir.
Cayma Hakkını Kullanarak Sözleşmeyi İptal: Cayma hakkı kullanılarak sözleşmeden dönülmesi talep edilir.
Maddi ve Manevi Tazminat Talepleri: Cayma hakkının engellenmesi nedeniyle zarar oluşmuşsa tazminat talebi gündeme gelebilir.
Kartal ve İstanbul Anadolu Adliyesi, tüketici haklarıyla ilgili davaların açıldığı yerlerdir. Tüketiciler, cayma hakkının engellenmesi durumunda uzman tüketici hukuku avukatlarıyla süreçlerini yönetebilir.
Sözleşme öncesi ve sonrası yazılı belge alınması
Cayma hakkı süresinin iyi takip edilmesi
Her türlü yazılı iletişimin kayıt altına alınması
Hukuki destek alınması, sürecin doğru yürütülmesi için önemlidir.